II/6 Túranap

2017. 08. 16. Vekeri –tó- Nyírbátor  82.9 km

Szeretek korán hajtani! Friss harmat, jó levegő, madarak hangjai, az erdő állatainak látványa.

Bánk irányába mentünk, letértünk egy erdőbe. Kicsit eltájoltuk magunkat, visszajöttünk és egy kocsiúton mentünk tovább bent az erdőben. Őzek ugrottak el előttünk, vaddisznó családok futottak át az erdei úton. Bánk irányába mentünk, az Erdőspusztai Bemutatóházhoz kellett elérkeznünk, átértünk az  erdőn  Már 7 óra volt mire a kövesútra értünk. Kérdeztük a lakókat, nem igazán tudtak jó válaszokat adni. A GPS mutatta ugyan de voltak megtévesztő épületek és becsaptak bennünket. Másfél órai keresés után megtaláltuk, mindössze 500 m re voltunk tőle többször is. Egy erdő közepén, érdemes volt keresgélni, mert nagy tóval , régi és új találkozása, szép faszobrok, a legmodernebb technikával felszerelt, elegáns konferencia központ,  gyönyörű hely. Nem vágyunk el  innen. Pecsét a kiskapun.   Egyenesen haladtunk tovább az erdőn keresztül  szép út volt, végig köves út, , egy hatalmas kilátót csodáltunk meg. a Hármas-hegy kilátóját. A Halápi csárda felé igyekeztünk, ki értünk egy főútra, már nagyon kávézhattunk volna, No, majd a csárdába, de nagyot csalódtunk. Lerobbant állapotban volt, valamikor szebb napokat megélt. A bélyegző az ott volt szerencsére.

Mentünk tovább, egy vadász autó állított meg bennünket, nem láttunk e az erdőbe, vagy az út szélén  elejtett őzet? Mondtuk, hogy nem!

Nyíracsádra érkezünk. Mivel nagyon éhesek voltunk, megrohantunk egy kenyérboltot, ahol friss péksüteményeket vettünk, és volt felvágott és tejtermék is. Leültünk a polgármesteri hivatal egyik irodája lápcsőjére, és ott ettünk.  A szemben lévő cukrászdában volt a pecsételőhely.

Ettünk, ittunk, pihentünk és elindultunk Nyírlugos felé. Szép nagy község, rendezett faluközpont, műemlék templom, jó fagyizó. Szép harangláb volt itt, fotóztam.

Nyírlugost elhagyva a Hoportyó dombra vezet az út a pecsétélő helyhez. Ez a domb a Nyírség, egyben a z Alföld legmagasabb pontja.

Egy hosszú , új,  10 km kerékpár úton mentünk Nyírbátorig, de előtte még egy kis kitérőt kellett tenni István tanyára. Ez egy elhagyott település, teli üres házakkal, talán ha három család lakja. Nehéz volt a pecsételő helyt megtalálni. Végül is meglett, de Imre nem vette észre, hogy darazsakkal van teli. Sikerült egy újabb darázscsípést beszerezni.

Talán két óra hosszat is mentünk tovább a kerékpár úton.  16 óra volt. 17 órakor várnak bennünket  Nyírbátorban Nyíregyházi ILCO öt tagja, Vágnerék, Banduláék, Láposi Józsi. Elindultunk , már látszottak a város gyárainak kéményei. Telefonon tartottuk a kapcsolatot Saroltáékkal!  Már esteledett. A lenyugvó nap sugarainál értünk a Minorita templomhoz, ott volt a találkozó.  Hoztak nekünk friss üdítőket, szendvicseket.

Beszélgettünk, fotókat csináltunk.

Elmentek a látogatóink.  Szállást hívtad, nem volt.

El voltunk csigázva. Elindultál, hogy biztosan  találsz  egyet  a városközpontban. Úgy is volt. A Főtéren nagyszerű panzió volt. Emeletes, szép szobákkal, és ott is szállásoltunk el.

Megfürödtünk, Imre elkészítette  „élet vizét”a finom húslevest, a specialitását. Erőre kaptunk. Kimentünk sétálni az estében.. jól esett,  leültünk egy teraszra, ittunk egy sört,  és szállásunkra mentünk.. A jól eső napi teljesítmény érzésével tértünk nyugovóra.

Nyírbátor Az Északkelet- és a Délkelet–Nyírség határán fekvő, Szabolcs- Szatmár-Bereg  megyei város, számos történelmi emlékkel.  A Báthoriak várkastélyát a 14-15. században emelték. Nagyon fennkölt a monumentális, késő gótikus stílusú református templom 1488 és 1511 között épült. A világon egyedülállóként tartják számon a 15. századi minorita templom Krucsay oltárát.