Második túranap

2017.07.05.

Amint az első szakaszban leírtam, a vaddisznó- hangos éjszaka után elindultunk Asszonyfalváról Baja irányába, még az első napra tervezett szakaszból megmaradt penzum, 20 km teljesítésére. Friss reggeli levegőben a töltésen haladtunk tovább, 5 km megtétele után elértünk a Vízügyi múzeumhoz, a Lankóci gátőrházhoz, ahol pecsételőhely volt.
A gátról rövidesen az erdőbe vezetett a kék jel, mintegy 8.5 km át haladtunk a Gemenci erdő gyönyörű vadonján.Utunkat vaddisznó családok, hatalmas őzbabok, őzikék, éneklő madarak kísérték, a felkelő nap fénye beragyogta a fák koronáit! Ezen a szakaszon toltuk a biciklinket, nem lehetett kikerülni az állatok vájta csapásokat.
Kiérve innen a Duna töltésén haladtunk Pörböly irányába, majd elértük a Bajai Duna- Hidat. Feltétlenül meg kell említeni az itt található Vándor-Pontot, ahol kifogástalan körülmények között tisztálkodhattunk meg. Zuhany, teakonyha, wifi állt a fáradt vándor rendelkezésére. Nagyon jól esett. Megérkezett Imre régi túratársa Tamás, így már hárman folytattuk utunkat.
A Duna töltésén a folyással szemben haladva a Tanyacsárdában enyhítettük szomjunkat. Tovább kerekezve Ósükösd volt a következő pecsételőhely, ami egy kulcsosházból lett panzió, éppen egy több generációs család nyaralt benne.
Elhaladtunk a Sükösdre vezető szakaszon a Szent Anna-kápolna mellett, ami neves búcsújáró hely. Sükösdről Érsekhalmára jutottunk, és elindultunk mintegy 30 km es szakaszon Hajós- Pincefalú irányába. Erős tempóba kellett hajtani, hogy sötétedés előtt odaérjünk. Már a lenyugvó nap sugarai simogattak bennünket mikor megérkeztünk.
Ófalu-Pincefalu.Egyedülálló! Jellegzetes pincesoraival, amelyek egyben présházak, némelyik hétvégi ház gyanánt szolgál. A világörökség része lett 2000 ben! Hires szőlőtermő vidék, a főtéren Szent Orbánnak, a borászok védőszentjének szobra áll. Nem lehet betelni a kis házakkal, nincs két egyforma, mégis egységes. Itt szálltunk meg, a Judit Panzióban, ahol a bélyegző is volt.Hosszú utat tettünk meg ma is, 69 km-t. Holnap vár ránk egy hasonló út, el kell jutnunk a Petróczi iskoláig! Még megterveztük a holnapi utat, és nyugovóra tértünk.