Negyedik túranap

2017.07.07.

Miután alkalmi szállásunkon kellőképpen felfrissültünk, péntek hajnalban 5 órakor elindultunk a Petróczi - iskolától, hogy legalább Szatymazig eljussunk, ahol vonatra szállhatunk. Eredetileg két nappal hosszabra terveztük a túrát, de az eddig szerzett tapasztalatok arra ösztökéltek bennünket, hogy most fejezzük be és a folytatást az itt szerzett tapasztalatok felhasználásával újratervezve ejtsük meg.  Ez a táv 38 km biciklin. Viszonylag jó úton tudtunk haladni. Ez a szakasz nem látszik nagyon nehéznek.
Végig követtük a zöldség-gyümölcs termő vidék hatalmas fóliáit, növekvő burgonya, paprika, paradicsom földeket, a barackosokat, a rendezett tanyák körül.
Első állomásunk Öttömös volt. Csendes volt még a község.
Hajtottunk tovább Rúzsára, ahol pecsételnünk kell. Itt a Molnár vendéglőben volt a pecsételőhely. Jól esett egy forró kávé. Zákányszék felé kerekeztünk tovább, kellemes nyári reggel, még nincs meleg. Itt a Pedró kocsmája névre keresztelt vendéglőben pecsételtünk. A szép főtéri parkban meg is reggeliztünk.Megnéztük a II. Világháborús emlékművet, és egy árvízi obeliszket. Szép, rendezett település , a templomkertet szép kivitelű stáció vette körül.

Imrének a cipője felmondta a szolgálatot, kilyukadt a talpa a túrázás alatt. Átcserélte, majd egy villanyoszlopra tette, talán egy hajléktalan elviszi. Innen Bordány irányába haladtunk tovább.. A nagyközségben a sörözőben volt a pecséthely. Zsombóig sűrűn parcellázott szántóföldek mentén vezetett az út, itt található a Zsombói ősláp.
E napi úti célunk, Szatymaz felé egy darabig kerékpár úton, majd országúton haladtunk.A pecsételőhely egyben a végcélunk is volt, a vasútállomás. Még időben odaértünk, fél óra múlva indul a vonatunk.
Jól eső érzéssel beszéltük át a négy nap eseményeit, a terv szerint haladtunk, néha nehéz volt, de ez már nem számít!
Elindultunk hogy népszerűsítsük a vastagbélszűrés bevezetését, sok jó emberrel, sorstárssal találkoztunk, többek lettünk azáltal, hogy leküzdöttük a nehézségeket.
A második szakasz folytatása várhatóan négy hét múlva lesz!
Csatlakozzatok a következő szakaszban minél többen hozzánk!